ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    הליך פירוק השיתוף ואיזון משאבים

    פירוק שיתוף, בין אם מדובר במערכת יחסים רומנטית או במיזם עסקי, הינו הליך מורכב הכרוך בשיקולים משפטיים, כספיים ואישיים. ייעוץ משפטי חיוני לניווט בתהליך, להגנה על האינטרסים של האדם ולוודא כי הפירוק תואם את החוק.

    פירוק שיתוף בתחום העסקי, עוסק בחלוקת זכויות קנייניות בין שני אנשים או יותר המחזיקים במשותף בנכס. בישראל, חוק המקרקעין משנת 1969 מסדיר את המשפט האזרחי הנוגע לקרקעות, מבנים ונכסים אחרים. החוק גם מתווה את הכללים לחלוקת רכוש ופירוקו. בכדי להקים שותפות, יש לחתום על הסכם שיתוף, המפרט את זכויותיו של כל שותף, הגדרות טכניות של הנכס, תקנות לשימוש והחלטות עתידיות הקשורות לנכס. אם שותף מעוניין לפרק את השותפות, הוא יכול למכור את חלקו לשותף אחר, לחלק את חלקו בין השותפים הקיימים, או למכור את הנכס ולחלק את התמורה. אם השותפים אינם יכולים להגיע להסכמה, הם רשאים לבקש את התערבות בית המשפט. 

    במקרה של זוגות נשואים, אלו נחשבים לבעלים משותפים של רכוש משותף, והחוק מסדיר את הליך הפירוק על פי נסיבותיהם ומערכת היחסים ביניהם. זוגות מתגרשים חייבים לחסל את נכסיהם ולחלק אותם באופן שוויוני. אם צד אחד מעוניין למכור את חלקו בנכס, עליו להציע אותו תחילה לצד השני. זכות זו מכונה "זכות קדימה", והיא מחויבת על פי חוק המקרקעין. אם בני הזוג מחזיקים בחווה חקלאית, מנהלים במשותף עסק או חולקים בית מגורים, על בן הזוג המוכר את חלקו להציע אותו לצד השני במשך שנתיים לאחר פרידתם. 

    מומלץ למבקשים פירוק שיתוף להתייעץ עם עורכת דין לדיני משפחה בשל המורכבות הפוטנציאלית של ההליך.

    מאמרים נוספים

    קביעת סכום מזונות הילדים

    בישראל החובה במזונות ילד יהודי נקבעת על פי הדין הדתי, כאשר עד גיל 6 צרכים הכרחיים מוטלים רק על האב. עד לפסיקת בית המשפט העליון ביולי 2017, הנטל על האב לבדו היה עד גיל 15. העוול היה בעיקר כלפי האבות,...
    להמשך קריאה

    חן וישניה חג'אג' - מוסמכת לביצוע ייפוי כח מתמשך

    הנני עו״ד המוסמכת לבצע יפוי כח מתמשך יפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מהווה חלופה למינוי אפוטרופוס. יפוי הכח המתמשך מאפשר לכל אדם בגיר לקבוע מראש מי יטפל בענייניו האישיים, הכלכליים והבריאותיים בעתיד עת לא יוכל לדאוג לענייניו בעצמו. מיופה...
    להמשך קריאה
    חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט